Tää alkukesä on aina niin vaihtelevaa..on kylmää ja hellettä vuorotellen. Maanantai istuttii Katjan luona ja istuttiin takapihalla koko päivä virkaten...nahka tietty tuli taas sen näköseksikin että auringossa on oltu. Ja mikä jännää että siellä Hollolan puolella oli helle mutta tässä muutaman kilometrin päässä ei kuulema aurinkoa ollu pal näkyny. Ja edellisenä päivänä innostuttiin "hiukan" Katjan kanssa kuvailemaan..ei ois miesten pitäny meille opettaa kameran käyttöä=)

98332.jpg

Tuli siis ihan hienojakin kuvia otettua niinku tuo yllä oleva...alla on mun oma NikoTheKesäPoika=)

98333.jpg

No juu..mutta sitten jos noihin käsitöihin mennäkseni kun jotain olen sentään saanut aikaseksi. Etusormen pää siis halkesi perjantaina kolmesta kohtaa ja melkein itkua piti vääntää että tän Samos-topin (Novita Kevät 2004) sain valmiiksi, mutta tässä se nyt on..at last

98334.jpg

Lankana lila Samos (726). Välineenä käytin 5:n pyöröä ja koko on L...mutta ohjeessa oli tuon yläpitsineuleen kohdalla, että silmukoita olisi pitänyt olla yhteensä 189 s...mä loin niin, että tuli saman verran kun alaosassa eli 166 s. sekä korkeus olisi pitänyt olla ohjeen mukaan 11cm niin mä jätin 8 senttiin..nyt se on hyvänkokonen=)

Ja sittenhän mä alotin SUVISTA tekemään virkattua toppia (Novita Kesä 2006 malli 25) siinä ohjeessä käytetään Tennesseetä mut mä vaihdoin langan.

98340.jpg

Mallissa on myös tämä tehty kolmella värillä mut mä muutin senkin kahteen, ja mun mielestä nää kaksi sopii yhteen ku nyrkki silmään...niiiiiiin ihanan kesäistä=) Etukappaleen sain yläosaa vailla valmiiksi..kun en edelleenkään osaa niitä kavennuksia tehdä niin aloitin takakappaleen jo työnalle...täytyy noi kavennukset katsoo kun on taas viisaampia vieressä=)

No, niin..pakko nyt sitten myöntää että aivan "VAHINGOSSA" kävin taas eilen Tarjoustalossa ja ihan yhtä "vahingossa" mukaan tarttui lisää lankoja *viheltelee*

98341.jpg

Eli Suvia punaista (007) sinistä (083) ja pari Isoveikkaa (010)..nyt on jo 400 grammaa värjättävää..oottakaahan vaan kun pääsen tästä joku päivä mummolan vinttiä penkomaan..mitä kaikkee sieltä löytyykään..kutomakoneenkin saisin sieltä mutta kun ei se mahdu mun nurkkiin sitten mitenkään=(

Mut johan tässä tuli taas yhdelle päivälle tekstiä ja kuvia, joten laitan pillit pussiin tältä erältä=).